شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

پرشین لوگو

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

خبر مهم

دوستان از این پس مطالب را در سایت جدید من مشاهده کنید و در این سایت ثبت نام کنید.

آدرس: www.persianlogo.vcp.ir

تغییر ظاهر پوشه با استفاده از نرم افزار rainbow folders

نرم افزاری بسیار ساده و کارا برای تمامی کسانی که دوست دارند ظاهر ویندوز خود را دستکاری کنند.

جهت دانلود و معرفی و ... به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.

سازماندهی پوشه ها در ویندوز کاری است که اغلب کاربران با ا« مشکل دارند اما ترفندهایی بسیار ساده برای مدیریت و سازماندهی پوشه ها در ویندوز وجود دارد. هرچند راههایی مثل دادن برچسب های خاص به نام پوشه ها یا...
برای دانلود می توانید روی تصاویر کلیک کنید و یا بر روی لینک واقع در آخر مطلب.


در این گزارش قصد داریم شما را با یکی از بهترین و ساده ترین نمونه این نرم افزار ها آشنا سازیم:

نرم افزار Rainbow Folders حجمی بسیار اندک دارد – حدود 700 کیلوبایت – و مراحل نصب آن بسیار سده است. واسط کاربری نرم افزار المانهای مرتبط برای کار با نرم افزار را در یک پنجره به کلی ارائه میکند و بسیار ساده و قابل درک است:

در رابط کاربری، میتوانید با انتخاب پوشه مورد نظر خود از نمای درختی سمت چپ، اقدام به شخصی سازی آن با ابزارهای سمت راست بکنید.

در این صفحه همچنین میتوانید از منوی پایین افتادنی بخش Style از بین سه نوع آیکون مختلف (کلاسیک، XP و مدرن) برای پوشه مورد نظر خود دست به انتخاب بزنید. و بعد از آن میتوانید رنگ دلخواه خود را با پالت رنگ مناسب این نرم افزار انتخاب کنید.

از سویی چنانچه رنگی را انتخاب کردید که مورد نظر شما بود، میتوانید با زدن دکمه Favorites آن را به رنگهای مورد علاقه خود اضافه کنید و برای بار بعد به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید. یا آنکه با زدن دکمه Random به نرم افزار اجازه دهید بر حسب تصادف رنگی را برای پوشه شما انتخاب کند:

همچنین میتوانی در صورت نیاز، توضیحاتی در خصوص پوشه در قسمت Tooltip وارد سازید که به جایTooltip اصلی ویندوز، زمانی که ماوس را بر روی پوشه نگه دارید نمایان میشود:

یکی از نقاط قوت این نرم افزار این ست که برای کار با آن هیچ نیازی به رجوع به واسط کاربری نیست. گزینه این نرم افزار بعد از نصب به شکل پیش فرض در منوی کلیک راست ویندوز تعبیه میشود و تنها کافی است که برای تغییر رنگ یک پوشه بر روی آن کلیک راست کنید و گزینه Rainbow Folders را انتخاب کنید:

در این صورت نرم افزار با انتخاب مسیر پوشه مورد نظر اجرا میشود و کافی است دست به ایجاد تغییرات در پوشه مورد نظر بگیرید. همچنین این نرم افزار اجازه میدهد که چندی پوشه را به شکل همزمان انتخاب و اقدام به تغییر رنگ آنها کنید.

در نهایت این ابزار دور از سادگی خود میتواند ابزاری بسیار مناسب برای سازماندهی پوشه ها باشد. برای مثال میتوان در سیستم رنگ پوشه ها را بر اساس محتوی آنها تغییر داد و پوشه های حاوی صوت را به رنگ آبی، مستندات را با رنگ زرد و ... مشخص کرد. اینکار منجر به سهولت در دسترسی به پوشه ها نیز میشود.

"دانلود نرم افزار"

مخفی کردن فایل موردنظر با استفاده از کد نویسی

در این ترفند قصد داریم یک روش بسیار جالب و کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید یک فولدر یا یک فایل را در داخل ویندوز XP به سادگی کاملأ از صحنه روزگار محو کنید به شکلی که کاملأ مخفی و ناپیدا شود. سپس خودتان میتوانید با دانستن نام آن فایل و یا فولدر مجدد و به همان سادگی آن را بازیابی و ظاهر سازید. این ترفند را میتوانید ساده ترین نوع مخفی سازی فایل دانست به نحوی که با استفاده از گزینه های مشاهده فایلهای Hidden و امثالهم هم نمیتوان آن را مشاهده کرد.

ویرایش شده و تغییر در کد ها توسط مدیر وب

برای نمایش کامل مطلب بر روی ادامه ی مطلب کلیک کنید.

در این ترفند قصد داریم یک روش بسیار جالب و کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید یک فولدر یا یک فایل را در داخل ویندوز XP به سادگی کاملأ از صحنه روزگار محو کنید به شکلی که کاملأ مخفی و ناپیدا شود. سپس خودتان میتوانید با دانستن نام آن فایل و یا فولدر مجدد و به همان سادگی آن را بازیابی و ظاهر سازید. این ترفند را میتوانید ساده ترین نوع مخفی سازی فایل دانست به نحوی که با استفاده از گزینه های مشاهده فایلهای Hidden و امثالهم هم نمیتوان آن را مشاهده کرد.

برای این کار :

ابتدا از منوی Start وارد Run شوید. سپس دستور cmd را تایپ نموده و Enter بزنید.

اکنون در داخل CMD کد زیر را وارد کنید و Enter بزنید:

attrib +h +s D:/amin

amin پس از D:/ در واقع نام پوشه ی شماست وشما اگر پوشه ی دیگری را می خواهید مخفی کنید باید به جای milad نام پوشه ی خود را وارد کنید.

دقت کنید این کد فولدر amin را در درایو D مخفی میسازد. البته اگ خواستید که پوشه ای در درایور دیگری را مخفی کنید باید به جایD:/ ؛؛ C:/ ویا درایو دیگری را بنویسیم.

به Space های خورده شده در میان کد دقت کنید.

با این عمل فولدر amin کاملأ از روی هارد شما مخفی میشود.

در صورتی که میخواهید یک فایل exe یا ... را نیز مخفی کنید کافی است آدرس را بدین شکل وارد کنید:

attrib +h +s D:/Windows/amin.exe

این کد فایل amin.exe را در داخل درایو D و پوشه Windows مخفی میسازد.

به همین سادگی شما میتوانید عملیات مخفی سازی را انجام دهید.

اما چگونه این فایلهای مخفی کرده را بازگردانیم؟

1-بدین منظور در داخل CMD دستور زیر را وارد کنید تا به ترتیب فایلهای مخفی شده مان آشکار گردند:

attrib -h -s D:/amin

attrib -h -s D:/Windows/amin.exe

حالا چگونه این فایل ها رو بدون اینکه از hidden در بیاوریم ببینیم ؟

برای این کار آدرس زیر را دنبال کنید:

Control panel/folder Option

بعد در صفحه باز شده روی زبانه View کلیک کنید.

بعد در قسمت Advansed Setting تیک کنار گزینه Hide protected Operating System File را بردارید.

تنها دقت کنید که محل و نام فایل مخفی شده تان فراموش تان نشود چرا که دیگر امکان بازیابی آن وجود ندارد.

ویرایش شده و تغییر در کد ها توسط مدیر وب


افتتاحیه فیس بوک وب

امروز 1393/11/10 فیس بوک وب با آدرس زیر ساخته شد!:

https://www.facebook.com/groups/1540843199498666/

ویندوز 9 آمد

اجرای وایبر در کامپیوتر

وایبر یکی از محبوب‌ترین اپ‌های پیام‌رسان برای گوشی‌های هوشمند است. مدتی پیش نرم‌افزار وایبر برای کامپیوتر هم معرفی شد و از آن به بعد کاربران ویندوز هم می‌توانند وایبر را علاوه بر گوشی، روی کامپیوتر خودشان نیز داشته باشند. وایبر اجازه نمی‌دهد نرم‌افزار آن بدون آنکه روی گوشی نصب شود، روی ویندوز کار کند. اما می‌توان به روش‌های گوناگون از این مانع عبور کرد و این نرم‌افزار را بدون نیاز به نصب روی گوشی، روی کامپیوتر نصب کرد. در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا در جریان روش نصب وایبر روی کامپیوتر بدون نصب روی گوشی قرار بگیریم.

اولین کاری که باید انجام بدهیم دانلود نسخه ویندوزی این نرم افزار از مراجع مطمئن می باشد که پیشنهاد ما خود سایت www.viber.com می باشد

.

بعد از ورود به صفحه سایت viber که همانند تصویر زیر می باشد. شما قادر به انتخاب سیستم عامل مورد نظرتان برای دریافت نصب کننده وایبر خواهید بود.

بدلیل اینکه ما قصد داریم این نرم افزار را روی PC نصب کنیم گزینه Desktop را انتخاب کرده و نهایتا روی Get Viber کلیک می کنیم و آن را دانلود می کنیم.

بعد از اتمام دانلود فایل نصب کننده ی وایبر را اجرا می کنیم ، که همانند تصویر زیر می باشد.

5 آموزش-نصب-وایبر-Viber-بر-روی-کامپیوتر

این مرحله از شما در خواست می کند تا قوانین و شرایط استفاده از نرم افزار وایبر را مطالعه و بعد قبول کنید ، که در مراحل نصب تمامی نرم افزار ها شاهد همچی مرحله ای می باشیم ، بعد از قبول این مرحله به قسمت بعد می رویم که مانند شکل زیر می باشد.

6 آموزش-نصب-وایبر-Viber-بر-روی-کامپیوتر

در این مرحله نصب کننده ی وایبر نسخه کامل این نرم افزار را دانلود و بروی سیستم شما نصب می کند که ممکن است کمی طول بکشد.

7 آموزش-نصب-وایبر-Viber-بر-روی-کامپیوتر

بعد از اتمام این مرحله کار نصب وایبر بر روی سیستم تمام شده است و کافیست شماره ی همراه خود را به آن معرفی کنید تا بتوانید از نرم افزار بدون هیچ محدودیت استفاده کنید.

در عکس بالا از شما پرسیده شده است که آیا از نسخه موبایل وایبر استفاده می کنید یا خیر که در صورتی که پاسخش شما به این سوال (( نه )) باشد از برنامه از شما درخواست می کند تا Viber را روی موبایلتان نصب کنید و ادامه مراحل را در پیش بگیرید .

8 آموزش-نصب-وایبر-Viber-بر-روی-کامپیوتر

حال که نرم افزار را روی گوشی خود نصب کردید به مرحله قبل بازگشته و روی گزینه بله یا YES کلیک کرده و ادامه مراحل را در پیش می گیریم .
در بخش بعد از شما درخواست می شود تا شماره همراه خود را وارد کنید تا بتوانید کد فعال سازی نرم افزار را که توسط پخش پشتیبانی وایبر برای شما ارسال می گردد را دریافت کنید.

9 آموزش-نصب-وایبر-Viber-بر-روی-کامپیوتر

در این مرحله باید کد فعال سازی خود را وارد کنید تا بتوانید وارد حساب کاربری خود شوید و از خدمات وابر بدون محدودیت استفاده کنید.

10 آموزش-نصب-وایبر-Viber-بر-روی-کامپیوتر
بعد از وارد کردن کد فعال سازی کار تمام است و وایبر را بطور کامل بر روی کامپیوتر شخصیتان نصب کرده اید.

11 آموزش-نصب-وایبر-Viber-بر-روی-کامپیوتر

رایت CD , DVD بدون نیاز به نرم افزار

این بار می خوام یه چیز خاصی رو بهتون آموزش بدم.

"رایت سی دی و دی وی دی بدون نیاز به نرم افزار".البته باید بهتون بگم که بر خلاف فکری که الان تو سرتون هست خیلی هم این کار آسان هست و خیلی سریع می تونین این کار رو یاد بگیرید:

برای آموزش بیشتر به ادامه ی مطلب بروید...

این بار می خوام یه چیز خاصی رو بهتون آموزش بدم.

"رایت سی دی و دی وی دی بدون نیاز به نرم افزار".البته باید بهتون بگم که بر خلاف فکری که الان تو سرتون هست خیلی هم این کار آسان هست و خیلی سریع می تونین این کار رو یاد بگیرید:

این بار می خوام یه چیز خاصی رو بهتون آموزش بدم.

"رایت سی دی و دی وی دی بدون نیاز به نرم افزار".البته باید بهتون بگم که بر خلاف فکری که الان تو سرتون هست خیلی هم این کار آسان هست و خیلی سریع می تونین این عمل رو یاد بگیرید:

1-در ابتدا شما باید دیسک خام را درون دستگاه قرار دهید.

2-فایل هایی که می خواید رایت بشه رو درون درایو "سی دی"بریزید و روی برنامه هایتان یک بار کلیک کنید تا به رنگ آبی درآید.


3- توی پنجره ساید بار بالی صفحه دنبال گزینه Burn to disc , Burn بگردید و روی اون کلیک کنید.

4-سپس شما باید در پنجره ای که باز شده،سرعت رایت دیسک و همچنین بستن دیسکتون پس از رایت رو مشخص کنید.به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر شماره سرعت رایت شما کم تر باشد خطا های رایت شما نیز کم تر می باشد.پس من x8 رو به شما توصیه می کنم.

رایت سی دی و دی وی دی بدون نرم افزار - فنجون

5-سپس با زدن گذینه next عملیات رایت آغاز خواهد شد.

بیرون کشیدن دیسک در هنگام رایت کردن باعث خرابی دائمی دیسکتان می شود!!!

پس از پایان عملیات رایت،از شما می پرسد که باز هم میخواهید دیسک رایت کنید؟

اگر که نه؛تیک گزینه را نزنید(یا بردارید)و finish را بزنید.

پس از رایت،دیسک از دی وی دی رام بیرون میاید.اگر دوباره به درون دی وی دی رام بفرستید،مشاهده خواهید کرد که فایل یا فولدرهایتان با موفقیت رایت شده اند.

رایت سی دی و دی وی دی بدون نرم افزار - فنجون

حالا شما موفق به رایت یک سی دی آن هم بدون نیاز به نرم افزار خاصی شدید.

تبدیل پاورپوینت به فیلم( 2007 و 2010)

ابتدا فایل ارائه خود را در Microsoft PowerPoint 2010 باز نمایید.

سپس از نوار بالای صفحه، به منوی File رفته و بر روی Save & Send کلیک نمایید.

سپس بر روی Create a Video کلیک کنید.

برای ادامه ی آموزش به ادامه ی مطلب بروید...


ابتدا فایل ارائه خود را در Microsoft PowerPoint 2010 باز نمایید.

سپس از نوار بالای صفحه، به منوی File رفته و بر روی Save & Send کلیک نمایید.

سپس بر روی Create a Video کلیک کنید.

در این صفحه می‌توانید حجم و کیفیت فایل ویدئوی خروجی را انتخاب کنید. برای این کار بر روی عنوان Computer & HD Displays کلیک کنید تا دو گزینه دیگر نمایش داده شود. این دو گزینه هدف و منظور شما از ایجاد این فایل ویدئویی را مورد پرسش قرار می‌دهند. در صورتی که حجم فایل نهایی برایتان مهم نیست و قصد دارید آن را با کیفیت بالا ذخیره کنید گزینه Computer & HD Displays را در حالت انتخاب باقی بگذارید، در غیر این صورت یکی از دو گزینه دیگر را انتخاب کنید.

مورد بعدی که بسیار نیز کاربردی است امکان ضبط صدای خود و ایراد توضیحات بر روی ویدئو و هر اسلاید است. بدین صورت که می‌توانید با کلیک بر روی گزینه Use Recorded Timings and Narrations و سپس انتخاب گزینه Record Timings and Narrations با استفاده از میکروفون کامپیوتر، بر روی هر اسلاید توضیح دهید. این قابلیت زمانی کاربردی است که خود شما برای ارائه حاضر نباشید و فردی که ویدئو را مشاهده می‌کند بتواند از توضیحات شما بر روی هر اسلاید استفاده کند.

گزینه Seconds to spend on each slide نیز مدت زمان نمایش هر اسلاید بر حسب ثانیه در ویدئو را نشان می‌دهد که می‌توانید آن را به دلخواه خود وارد نمایید. اسلایدهایی که بر روی آن‌ها صدا ضبط کرده‌اید از این قاعده مستثنی هستند و زمانی به اسلاید بعدی می‌روید که توضیحات شفاهی شما بر روی اسلاید تمام شده باشد.

در نهایت بر روی Create Video کلیک کنید و محل ذخیره فایل ویدئویی را انتخاب نمایید.

خواهید دید که فایل با فرمت WMV در محل مورد نظر ذخیره خواهد شد. مدت زمان ذخیره فایل به محتوای فایل پاورپوینت بستگی دارد و در نوار پایین نرم‌افزار می‌توانید درصد تکمیل شدن ذخیره‌سازی فایل خروجی ویدئو را مشاهده نمایید.

آموزش تبدیل پاورپوینت به فیلم(2013)

قبل از آموزش بهتره که بدونید این مراحل در آفیس 2013 و 2014 نسبت به دیگر آفیس ها فرق دارد.

اگر دوست دارید پاورپوینت را به فیلم تبدیل کنید باید ادامه ی مطلب را مشاهده کنید...

قبل از آموزش بهتره که بدونید این مراحل در آفیس 2013 و 2014 نسبت به دیگر آفیس ها فرق دارد.

برای تبدیل پاورپوینت به فیلم مراحل زیر را طی کنید:

توجه:تمامی دستورات زیر مربوط به آفیس 2013 می باشد.

1-پاورپوین را باز کنید و اسلاید های خود را بسازید.

2-در قسمت اسلایدشو پاورپوینت را زمان بندی کنید.

3-به قسمت فایل رفته و از بین گزینه ها export را انتخاب کنید.

4-در منوی اکسپورت روی create a video کلیک کنید.

5-در آن قسمت شما باید کیفیت را انتخاب کنید.

6-پس از انتخاب کیفیت روی گزینه ی create video کلیک کنید.

7-حالا شما باید در پنجره ی باز شده مسیر را انتخاب کنید.

8-حالا صبر کنید تا پاورپوینت به فیلم تبدیل شود.

توجه داشته باشید که ممکن است تبدیل پاورپوینت به فیلم زیاد طول بکشد.

در جلسه ی بعد قصد دارم که تبدیل پاورپوینت به فیلم را در آفیس های 2010 و 2007 را یاد دهم.

تست هوش

اگر بین ۰ تا ۵ تصویر صورت پیدا کردید – سبک مغز

اگر ۶ یا ۷ تصویر صورت پیدا کردید – کند ذهن

اگر ۸ یا ۹ تصویر صورت پیدا کردید – معمولی

اگر ۱۰ یا ۱۱ تصویر صورت پیدا کردید – خیلی خوب

اگر ۱۲ یا ۱۳ تصویر صورت پیدا کردید – نابغه

تست هوش

من خودم 10 تا پیدا کردم.!!!

12